W dniu 21.01.2019r. zostały przeprowadzone warsztaty profilaktyczne dla uczniów Szkoły Podstawowej:
– klasy I – II jak radzić sobie z konfliktami „Okiełznać sztormy i nawałnice”.
Wypływając w morze, każdy żeglarz musi liczyć się z możliwością napotkania sztormu lub nawałnicy. Ich występowanie jest naturalnym zjawiskiem, na które człowiek nie ma wpływu. Podobne jest z konfliktami, które pojawiają się zawsze w sytuacjach społecznych i prognozują zmiany w relacjach. Nie możemy jednak biernie stać w strugach deszczu raniących słów i liczyć na to, że nie uderzy w nas grom czyjejś frustracji. Konfliktom trzeba w miarę możliwości zapobiegać, a kiedy się pojawiają umiejętnie dochodzić do kompromisu z poszanowaniem dla uczuć drugiej jego strony. Takich właśnie zdolności okiełznania sztormów uczyli się uczniowie w trakcie warsztatów.
-
Cele warsztatów:
-
Poszerzenie wiedzy na temat sytuacji wywołujących stres i konflikty
-
Zaznajomienie się z mechanizmami powstawania różnych emocji
-
Generowanie własnych sposobów na radzenie sobie z trudnościami
-
Poznanie nowych metod rozładowania emocji
-
Wypróbowanie w praktyce alternatywnych sposobów rozwiązywania konfliktów
-
Kształtowanie umiejętności negocjacyjnych
-
Kształtowanie umiejętności pracy w grupie
– klasy IV- VIII – Fonoholizm „Telefon – kompas czy pirania czasu”
Smartfony wiele ułatwiają i często pomagają zaoszczędzić sporo czasu. Umożliwiają sprawną organizację pracy, pomagają nie zabłądzić na nieznanych morzach nowych obszarów, ale są też sytuacje, w których bywają uzależniającymi pożeraczami czasu. Dziś telefon to narzędzie do korzystania z Internetu i tu zaczynają się kłopoty…. O tym, dlaczego tak trudno jest rozstać się z telefonem, do czego może doprowadzić fonoholizm rozmawialiśmy na naszych warsztatach.
Cele warsztatów:
-
Dostarczenie uczniom wiedzy dotyczącej zarówno korzyści jak i zagrożeń płynących z użytkowania smartfona,
-
Kształtowanie postaw sprzyjających samokontroli w korzystaniu z telefonu,
-
Uświadomienie zagrożeń i objawów fonoholizmu,
-
Promowanie alternatywnych, konstruktywnych form spędzania wolnego czasu.
Agnieszka Lewaśkiewicz