W dniu 16.03.20223r. na lekcji matematyki w ramach powtórzenia wiadomości o figurach geometrycznych uczniowie klasy V tworzyli obrazy za pomocą tangramu.
Tangram to wspaniała pomoc w nauce geometrii, która pomaga w zaznajomieniu ucznia z pojęciem figury geometrycznej i pokazaniu cech poszczególnych figur. To świetny sposób na rozwijanie logicznego myślenia i pobudzanie wyobraźni.
Tangram – chińska łamigłówka (układanka), znana od ok. 3000 lat. Składa się z siedmiu elementów w postaci figur geometrycznych (tan), powstałych przez rozcięcie kwadratu. Są nimi:
-
2 jednakowe duże trójkąty prostokątne,
-
1 średni trójkąt prostokątny,
-
2 jednakowe małe trójkąty prostokątne,
-
1 mały kwadrat,
-
1 mały równoległobok
Zasady:
-
w przypadku każdego obrazka należy wykorzystać wszystkie siedem elementów,
-
elementy nie mogą na siebie nachodzić,
-
element w kształcie równoległoboku można odwracać na drugą stronę.
Uczniowie klasy V po raz pierwszy korzystali z tego sposobu układania obrazków. Na początek, więc układali gotowe obrazki na podstawie wzoru. Sprawiło to uczniom spore wyzwanie, nie wszyscy od razu wiedzieli, w jaki sposób ułożyć figurę. Na szczęście wszystkim się udało i z zadowoleniem stwierdzili, że bardzo podobała im się taka lekcja matematyki.
Katarzyna Zielińska